putri_lisma_untari
Ocehan setelah mandi #kahfi
kahfi -
ninamiminyasheza - syaraguchiano -
instagram
ibnshaari
Jumaat Mubarokah. “Barangsiapa membaca surat al-Kahfi pada hari Jumaat, maka ALLAH terangi ia dengan cahaya di antara dua Jumaat.” (HR al-Hakim dan Baihaqi, disahihkan oleh al-Albani) “Barangsiapa membaca surah al-Kahfi pada hari Jumaat, nescaya dirinya terpelihara hingga lapan hari, daripada segala fitnah yang melanda, dan jika keluar Dajjal sekalipun, dia akan terpelihara daripadanya.” (Al-Dhurr al-Manthur oleh al-Suyuti 5:355) “Barangsiapa yang menghafaz sepuluh ayat daripada awal surah al-Kahfi, pasti terlindung daripada dajjal.” (HR Muslim 809) #Jom #Kahfi #Selawat #SaudiTime #RinduHaramain Hari Jumaat ada 12 masa. Terdapat satu masa di mana tidaklah seorang hamba yg Muslim derdoa kpd Allah., melainkn Allah akn memakbulkan doa itu. Carilah waktu tersebut di hujung waktu Asar. (Hadith)
sauditime - selawat - rinduharamain - kahfi - jom -
safuan.naemat926 : Lg 11 masa tu ust mcm mne??...satu tolak dah jogging..lg 10 masa??
ftnfth - azwan_nawawi91 - hananbinrahman - safuan.naemat926 -
instagram
wani.fuzi
Morning~ Have a bless jumaah#kahfi yuk😊
kahfi -
trendy_syariah_appearance : Cutenyeee...bila la dpt jumpa ni..ngan mummy die pun lama sgt da xjumpa..
nihlahhalim - tiqamk - afiqmuha - husnamokti_ -
instagram
ranararakenzie
Happy jum'ah.... Let's rock the day with beautiful things.... Barakallah #kahfi #dzikir #dua
dzikir - kahfi - dua -
ariestyf_itali - yulihastuti71 -
instagram
riska_diputri
Allhamdulillah it's friday again! Let's recite surah al-kahfi. #jumuah #kahfi
jumuah - kahfi -
rimaseptiani16 - sitinurjanah.ruchiat - nabillahferizky - hfebriatna -
instagram
farradanya
Alhamdulillah , It's Barakah Friday 😊 Everyday is A Great Day, Make your Friday the Amazing One💪 . . #letsmakeithappend #jumaat#AllahNo1 #amazingdaytoday #ilovemysupportsystem #kahfi#letswork #followme #faraatwork #joinme0192006901 #greatstorytellerever
joinme0192006901 - amazingdaytoday - letswork - ilovemysupportsystem - faraatwork - greatstorytellerever - allahno1 - letsmakeithappend - kahfi - jumaat - followme -
cikmid : TQ for posting this quotes & tagged me @farradanya . I really love this. And I love you too.
farradanya : Alhamdulillah is like this post💋 I love you to @cikmid 😍😍😍 u r Amazing person💪
farradanya : We just have to believe Him.. Allah s.w.t 😁
mariaelmar : Thank you farr.. 😌😌😌
farradanya : Ur welcome mmy @mariaelmar 💋💋
farradanya - mardiana_suhaimi - cikmid - fazi_rich_empire -
instagram
addeen_reminder
فَعَسىٰ رَبّى أَن يُؤتِيَنِ خَيرًا مِن جَنَّتِكَ وَيُرسِلَ عَلَيها حُسبانًا مِنَ السَّماءِ فَتُصبِحَ صَعيدًا زَلَقًا ﴿٤٠﴾ (40) FaAAasa rabbee an yutiyani khayran min jannatika wayursila AAalayha husbanan mina alssamai fatusbiha saAAeedan zalaqan 2) The Owner Of Two Gardens A story of a man whom Allah blessed with two beautiful gardens, but the man forgot to thank the One who blessed him with everything and he even dared to doubt Allah regarding the afterlife.So His garden was destroyed - He regretted ,but was too late and his regret did not benefit him . MORAL:TRIAL OF WEALTH. #repost #halalrelationships #salam #islamicquotes #quotes #reminder #islamicreminder #muslim #muslimah #niqab #niqabis #hijab #hijabista #hijabis #islam #whoismuhammad #inshallah #allahuakbar #lailahaillallah #khayr #ummi #postivevibes #dua #akhirah #hereafter #muslimstruggling #kahfi #jumaat #jumuah
hijabista - hijabis - muslim - muslimstruggling - islamicquotes - quotes - khayr - postivevibes - islamicreminder - kahfi - niqabis - hijab - salam - niqab - repost - jumuah - akhirah - lailahaillallah - ummi - inshallah - allahuakbar - halalrelationships - hereafter - muslimah - whoismuhammad - jumaat - reminder - islam - dua -
jennaxvii - emancipatedkenyan - rappels_entre_frere_et_soeur - z0ulfaqqar -
instagram
addeen_reminder
When the young men fled for refuge to Al-Kahf. They said: "Our Lord! Bestow on us mercy from Yourself, and facilitate for us our affair in the right way!" (18:10) This Surah has Four stories in it,having some morals,lets see them and understand what they are saying to us: 1) The People Of The Cave Its the story of young men who lived in a disbelieving town, so they decided to migrate for the sake of Allah and run away. Allah rewards them with mercy in the cave and protection from the sun. They woke up and found the entire village believers. MORAL:TRIAL OF FAITH. #repost #halalrelationships #salam #islamicquotes #quotes #reminder #islamicreminder #muslim #muslimah #niqab #niqabis #hijab #hijabista #hijabis #islam #whoismuhammad #inshallah #allahuakbar #lailahaillallah #khayr #ummi #postivevibes #dua #akhirah #hereafter #muslimstruggling #kahfi #jumaat #jumuah
hijabista - hijabis - muslim - muslimstruggling - islamicquotes - quotes - khayr - postivevibes - islamicreminder - kahfi - niqabis - hijab - salam - niqab - repost - jumuah - akhirah - lailahaillallah - ummi - inshallah - allahuakbar - halalrelationships - hereafter - muslimah - whoismuhammad - jumaat - reminder - islam - dua -
aiai_la - rappels_entre_frere_et_soeur - yaf3i______mafia - shahdsham -
instagram
eidamustafa
اسلام اليكم Imam Muslim meriwayatkan dari hadis al-Nawas bin Sam’an yang cukup panjang, yang di dalam riwayat tersebut Rasulullah saw bersabda, “Maka barangsiapa di antara kamu yang mendapatinya (mendapati zaman Dajjal) hendaknya ia membacakan atasnya ayat-ayat permulaan surah al-Kahfi.” “Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat dari permulaan surah Al-Kahfi, maka ia dilindungi dari Dajjal.” (HR. Muslim) Jom sama-sama kita hafal 10 ayat awal dan 10 ayat akhir surah al-Kahfi..InsyaAllah.. #kahf #kahfi #jumaatbarakah #islamituindah #alhamdulillah
kahf - islamituindah - alhamdulillah - kahfi - jumaatbarakah -
eqn_rsli - benjidotcom - itiharyatiee8088 - aisyah_haris -
instagram
sakinaqeene
・・・ (All) praise is due to Allah, Who revealed the Book to His servant and did not make in it any crookedness. ▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُ عِوَجًا ▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃ Jumuah mubarak everyone! Don't forget to read Surah Kahf #Repost #kahfi
kahfi - repost -
aidahanyy - che_syer - tayvaeva19 - w.yassin1602 -
instagram
itananda
#Repost @kajianislam with @repostapp ・・・ Ayo sempatkan baca Surat Al Kahfi pada hari Jum’at Barangsiapa membaca surat Al Kahfi pada malam Jum’at, maka ia akan mendapat cahaya antara dirinya dan rumah yang mulia (Ka’bah). (HR. Ad Darimi) Barangsiapa membaca surat Al Kahfi pada hari Jum’at, maka ia akan disinari oleh cahaya di antara dua Jum’at. (HR. Hakim) #instagram #islam #kahfi #quran
quran - islam - instagram - kahfi - repost -
anggundejhony - rumahcantikshop - unreve.shop - kingsapa990 -
instagram
arinazama
#Tasya's #kahfi #rahulll #latepost
latepost - tasya - rahulll - kahfi -
ginarizqinurakm : Polbek
sarahmeiliani88 : Itu cowo belkg lu yg lagi megang benda wrna biru siape rin :v @arinazama
arinazama : Knpe? Ganteng bkan sar :v @sarahmeiliani88
chairialfi - arinazama - desvia_heliandy - anisa_reginap -
instagram
bagas_jza664
#di #rumah #kahfi #latepost
rumah - latepost - kahfi - di -
rizkia.rahma28 : Wah ... seru
bagas_jza664 : Banget
tabinajadwa : Ezar nonggeng
tabinajadwa : 😄
bagas_jza664 : 😸
rifdah653 - k.s.p24 - bagas_jza664 - tabinajadwa -
instagram
ara_rahman
aaauuummmm yummmmyyy!!!sdih ko hepy ni??? hihi #aiskrimnyoor#kahfi #sodapkatanyerr#saenrapatkiti#kitimasyam @izzzaramedina
sodapkatanyerr - kitimasyam - saenrapatkiti - kahfi - aiskrimnyoor -
nurhanahalim - nurmanizamansor - cikwawa_nazwa - hah_rly -
instagram
ismi_latifah20
Tahu... liat foto ini tiba" jd pengen upload😄 Temen kelas.. yg kadang #lebay #alay #koplak #gokil #apeng #kahfi 😁😁😁
kahfi - koplak - alay - lebay - gokil - apeng -
yolandanr - ismi_latifah20 - miratrywulansih_ - nilzha_nadhaa -
instagram
dedekusnandar58
Hehei...aki kuring mirip kang Ibing.. #aki#uyut#sunda#kakek#mirip#kangibing#jawara#smile#kahfi
kakek - uyut - sunda - mirip - aki - kahfi - smile - kangibing - jawara -
likefoodchicago -
instagram
ferfadl27
#today #happy #family #kahfi
kahfi - family - today - happy -
fajar427 - saemonamaharanisaputrisa - cutputriaprilia - padliaaa -
instagram
musainahyusof
Tempahan hari ini#bkt sentosa rawang#kahfi #photogrid @photogridorg
bkt - photogrid - kahfi -
hanierry33 - ninamahirah - zueidamnasir - zue8774 -
instagram
anggraeni_widi
#morn#kahfi
morn - kahfi -
nrfkrmdhanty - indahpradita_ - sitihatisyah20 - woandwo27 -
instagram
sodiqqamal
Selamat jalan sepupuku,sahabatku,temanku semoga amal ibadahmu diterima disisi Allah swt. aminn #RIP #kahfi #jumatberkah
kahfi - rip - jumatberkah -
rfmlx - ndyast__ - audy_nurfadhly - yunisaasakinah -
instagram
anggraeni_widi
#bareng#revan#kahfi#sayangku
sayangku - bareng - kahfi - revan -
sitihatisyah20 - shenimaulidanti - promo_99rb_include_frame - woandwo27 -
instagram
cheche_echa
Subhanallah...cantik cuaca hari ni...salam jumuah.. #solatjumaat #kahfi
solatjumaat - kahfi -
mohdirfanafifi -
instagram
nur_afikah33
Kahfi? #kahfi #kahfikamon #jumuah #jumuahmubarak #jumaattiadaseritanpakahfi
jumuah - kahfikamon - jumuahmubarak - jumaattiadaseritanpakahfi - kahfi -
bellahushna - aliah_wec - fafarangers - mila_praline -
instagram
hubaibaziz95
Salam Jumaat Mulakan pagi ini dengan Bismillah CheckList for today : 1. Read kahfi 2. Selawat 3. Ulang no 2 tu banyak-banyak Banyakkan berdoa dan juga istighfar 😊 #salamjumaat #selfreminder #reminder #kahfi #selawat #doa #istighfar #morning #selamatpagi #mosque #masjidbesi #mtmza #photography #vsco #vscocam #vscophile #vsco_malaysia #igers #igers_islamic #igers_malaysia #igers_selangor #thedaiegraphy #ip6photography #prayforUmi
selfreminder - igers_malaysia - kahfi - salamjumaat - vscophile - photography - masjidbesi - igers - mtmza - thedaiegraphy - vsco - igers_selangor - vsco_malaysia - ip6photography - igers_islamic - istighfar - doa - mosque - morning - selamatpagi - prayforumi - reminder - vscocam - selawat -
basyiruddinhassan - mhafizud - izmaragdmonchukdc - bynieyssaaa -
instagram
mzmuslims
آمين يا ربنا...🌹 . . . #jumuah#mubarakah#kahfi
jumuah - kahfi - mubarakah -
thoyyibah_ - najwahasni46 - mzmuslims -
instagram
hij_couture
Assalammualaikum.. Salam Jumaat Penghulu segala hari., Mulakan hari dengan surah Kahfi yeaa... Tika kita seronok mengejar kekayaan dunia tidakkah terlintas di hati kita tika berjalan melihat kedaifan mereka yg hanya berteduh dengan menumpang tempat orang..bertemankan cahaya matahari dan kesibukan orang yg lalu lalang untuk menghulurkan sedikit sedekah tidak kira duit, pakaian atau makanan..apa yg ada di pikiran org sekarang ialah 'alah tu semua sindiket..tipu je..watpe nk bg sedekah' yeaa mmg x asing lg dengan isu ni sy x nafikan.. Cuma beringatlah sekecil mana kita hulur Allah tau niat kita ketika itu..tidak kira org yg menerima itu tipu atau benar itu antara dia dan Allah..Dia akan menjawab di akhirat kelak.. Kekdang terpikir jika saya di tempat mereka msti merasa sedih kerana tidak dpt merasa makanan sedap..tidur di katil yg empuk..sejuk dan selesa.. Oleh itu bersyukur dengan apa yg ada..jgn tamak mengejar kekayaan dunia sampai lupa akan akhirat..rezeki lebih cuba laa berama walaupun dengan hanya RM1..kerana ia masih di kira di akhirat kelak., Allah memberi kerana Dia tau bagaimana kemampuan Umat Nya..kita umat Nya hanya perlu berdoa..berbual dengan Allah meminta dan memohon.. #salamjumaat #assalammualaikum #sedekah #kahfi #islam
sedekah - assalammualaikum - islam - kahfi - salamjumaat -
v3_busana -
instagram
putri_lisma_untari
Si lucu ini dr jam 3 udah ngajakin maminya main #kahfi
kahfi -
ninamiminyasheza - syaraguchiano - khallid_as - suryapramudya -
instagram
lukha_luluk
Allhumma Sahhilny wa Sallimny wa Najjihny fi Al-imtihan.. Mohon Do'anya :) #Ujian Psychofundamental #Kahfi BBC Motivator School
ujian - kahfi -
dewisih_wulandari - zaimjauhari - hotimatul_mahmudah - zennyalfy -
instagram
iamsyazwinnieomar
Jumu'ah Mubarokah. #AlKahfi #Kahfi #Jumuah #Friday #TGIF
jumuah - alkahfi - tgif - friday - kahfi -
kertasdevo_ - mimie_safura - syahirahns - hharithmohd -
instagram
halima_syifa
Assalamualaykum ukhti shaliha.. *Akhirnya, sekian lama menunggu dateng juga #Siapa?? *Ya film #ketikaHatiHarusMemilih lah. Bukan, bukan si dia. Masih aja baper, syawal udh lewat, undangan nikah udh gk ngantri lagi :D. #iya sih, tapi sekalinya dateng undangan dari adek kelas smstr 3. Baper gk tuh ?? *ceritaasli* *Tenang ukhti, jodoh itu gk akan ketuker kayak sendal di mesjid. Cukup sebut dia dalam rabithahmu, hanya Allah yg tau. Biar Allah tetapkan hatinya dan hatimu untuk bertemu dihari yg tepat bukan dihari yg cepat :D. Sabar dalam penantian biar Allah yg menentukan. Siapa tau Allah sdg memperbaiki dirimu agar pantas bersanding dengannya.. So, sabar adalah solusinya. Sambil menunggu penantian, nih ada film yg kudu ditonton biar gk baper bin galau. Yuk nonton #KetikaHatiHarusMemilih nya @ukhtisally dan @hijabsallyheart besok jum'at 28 agustus jam 07.00. Udah al-kahfian blm? Katanya mau memperbaiki diri, tapi inget ya utk siapaa ? Utk Allah dong !! Skrg #kahfi an dlu, abis itu sholat malem, minta pd yang memiliki segalanya, bangun nonton #ketikahatiharusmemilih deh. Yuk nonton, Nyesel bgt kalo gk nonton. Gak usah nangis atw ketawa sendiri yaa kalo udh nontong filmnya :* . see you shaliha :) #jodoh #jodohpastibertemu #menanti #ketikaHatiHarusMemilih #baper
iya - baper - jodohpastibertemu - siapa - jodoh - kahfi - ketikahatiharusmemilih - menanti -
fitriananurlaila - geraihaydar - luckymustika18 - bodybone_putih_langsing06 -
instagram
jalilatul_rashidah
GoodNightPeople. #kahfi #alwaqiah
alwaqiah - kahfi -
fahmiisa92 - saraapollo - shue_xoxo - ekinsanuddin -
instagram
nadyaauliapr_
Hidup itu susah yah mak 😭 #kiding #kahfi #LOL
kiding - lol - kahfi -
rosedian04 - dewiyg - mirahdyp - yunihartika21 -
instagram
fenita_89
#kahfi #rajendra #mylovelyson
rajendra - mylovelyson - kahfi -
ananda_837 - fenita_89 - koko.g -
instagram
Iconosquare feedback