anaosa
Semua terjadi (qadha dan qadr' takdir Allah) karena suatu alasan, Everything happens for reasons. Empati itu bisa di bangun sedari awal rasa suka ๐Ÿ˜Š Menurut survey, yang sudah menikah pun, ternyata kesendirian dalam menikah atau sudah mempunyai pasangan, mereka lebih menderita daripada kesendirian saat masih lajang / single .. ๐Ÿ˜‰ Ada saat nya Cinta itu bukan melepaskan sesuatu demi pasangannya, melainkan Cinta itu melakukan sesuatu ๐Ÿ˜˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ’• ๐Ÿ’“ Nah banyak yang kurang paham dengan "melepaskan" ini .. Karena itu ada istilah Menyukai dan membenci secukup nya .. Melepaskan di sini dalam arti tingkat level keridloan nya bagaimana .. Tahapan dan proses untuk mengenali setiap momen keridloan kehidupan ๐Ÿ˜Š Quran #Surat Al #Kahfi ayat 28 ูˆุงุตุจุฑ ู†ูุณูƒ ู…ุน ุงู„ุฐูŠู† ูŠุฏุนูˆู† ุฑุจู‡ู… ุจุง ุงู„ุบุฏุงุฉ ูˆุงู„ุนุดูŠ ูŠุฑูŠุฏูˆู† ูˆุฌุญู‡ “Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di waktu pagi dan senja hari dengan mengharap keridhoannya..” #Alhamdulillah #for #everything .. I realized that there is moment that I just feel .. #let #it #flow .. Masih belajar juga .. "Dengan keridhaan, hidup kan terasa indah. Dengan senyuman, beban kan terasa ringan. Dengan do’a, cita-cita kan tercapai. Ya Allah berikanlah kepada saudara-saudaraku jiwa yang ridha, dada yang lapang, serta hati yang selalu berjalan dalam ketaatan padaMu.." Aamiiin yra ๐Ÿ˜‰
for - flow - alhamdulillah - it - everything - let - kahfi - surat -
tokobio - luxorcorp -
instagram
fatmanissaprima
#kahfi 5m6d #kesayangan
kesayangan - kahfi -
instagram
luqmanz_porsche
Saya cukup suka budak yg suka senyum kt Saya.. Sedialah untuk digomoii Hehehe ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ (∩_∩) #Baby #Abang #Ap #Ashabul #Kahfi #Sungai #Petani #Kedah
petani - kedah - ap - sungai - ashabul - kahfi - baby - abang -
nurul_sahada : Chomellll^_^
jamaluddinmahmud : Budak tu tak buat apapun, tgk relek sj. Buat apalah dok ugut2 nak gomoi. Lelaki atau pompuan baby tu?
luqmanz_porsche : @nurul_sahada Yg mna 1 yg comel tu ๐Ÿ˜๐Ÿ˜
luqmanz_porsche : @jamaluddinmahmud Laki tu.. Bukan gomoi teruk² CekDin.. Manja² jaa ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
nurul_sahada : @luqmanz_porsche Of coz la yg baby... Haha
jamaluddinmahmud : Baby lelaki gomoi takpa, baby pompuan takleh bkn mahram
syahrulamir - choleskys - anuar930108 - hariz_zainolabidin -
instagram
panglimadewi
#superman#Kahfi #my boy
my - kahfi - superman -
maulindias - wihantorohaedar - meryrizaldi -
instagram
anaosa
Quran #Surat Al #Kahfi ayat 28 ูˆุงุตุจุฑ ู†ูุณูƒ ู…ุน ุงู„ุฐูŠู† ูŠุฏุนูˆู† ุฑุจู‡ู… ุจุง ุงู„ุบุฏุงุฉ ูˆุงู„ุนุดูŠ ูŠุฑูŠุฏูˆู† ูˆุฌุญู‡ “Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di waktu pagi dan senja hari dengan mengharap keridhoannya.” #Alhamdulillah #for #everything .. I realized that there is moment that I just feel .. #let #it #flow .. Masih belajar juga .. "Dengan keridhaan, hidup kan terasa indah. Dengan senyuman, beban kan terasa ringan. Dengan do’a, cita-cita kan tercapai. Ya Allah berikanlah kepada saudara-saudaraku jiwa yang ridha, dada yang lapang, serta hati yang selalu berjalan dalam ketaatan padaMu.." Aamiiin yra ๐Ÿ˜‡
perfect - someday - surah - for - reasons - make - flow - alhamdulillah - it - everything - quran - let - kahfi - smile - surat - tense - happens -
anaosa : #someday #everything will #make #perfect #tense
anaosa : #smile that #everything #happens #for #reasons
thirsty_gf : lovely picture! โ›บ
anaosa : #Quran #Surah
monica_shock : Ohhh wow!!!
crystlesarousseau - goodson.mable - aslihankantemur - segonjamoerkediri -
instagram
anaosa
Quran #Surat Al #Kahfi ayat 28 ูˆุงุตุจุฑ ู†ูุณูƒ ู…ุน ุงู„ุฐูŠู† ูŠุฏุนูˆู† ุฑุจู‡ู… ุจุง ุงู„ุบุฏุงุฉ ูˆุงู„ุนุดูŠ ูŠุฑูŠุฏูˆู† ูˆุฌุญู‡ “Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di waktu pagi dan senja hari dengan mengharap keridhoannya.” #Alhamdulillah #for #everything .. I realized that there is moment that I just feel .. #let #it #flow .. Masih belajar juga .. "Dengan keridhaan, hidup kan terasa indah. Dengan senyuman, beban kan terasa ringan. Dengan do’a, cita-cita kan tercapai. Ya Allah berikanlah kepada saudara-saudaraku jiwa yang ridha, dada yang lapang, serta hati yang selalu berjalan dalam ketaatan padaMu.." Aamiiin yra ๐Ÿ˜‡
surah - for - quran - flow - alhamdulillah - it - everything - let - kahfi - surat -
anaosa : #Quran #Surah
julianneiulinnie - sri.maryati.50115161 - aslihankantemur - segonjamoerkediri -
instagram
panglimadewi
#InstaMagAndroid#Kahfi # babyboy#sehat #segar#abis mandi
abis - instamagandroid - sehat - kahfi - segar -
wihantorohaedar : Cakep bingit..
ramaycollection - shintaratu - wihantorohaedar - ticonk -
instagram
iunmutz
Inilah cara Kahfi minta micu :D #Kahfi #Mujahid #PejuangShubuh #MySon #MySoul #MyLove #Handsome #Awesome #Baby #Boy #BabyBoy #December #InstaMagAndroid #InstaBaby #InstaDaily
boy - mujahid - december - awesome - instababy - pejuangshubuh - mysoul - instamagandroid - kahfi - myson - baby - babyboy - instadaily - handsome - mylove -
sonofqueen1 - oviadailybaby - belkizeahmeti - nerdcatherine -
instagram
iunmutz
Geleng-geleng ala Kahfi :D #Kahfi #MySoul #MySon #MyLove #Baby #Boy #Mujahid #PejuangShubuh #BabyBoy #December #InstaMagAndroid #InstaBaby #InstaDaily
boy - mujahid - december - instamagandroid - instababy - pejuangshubuh - mysoul - kahfi - myson - baby - babyboy - instadaily - mylove -
sonofqueen1 - hunybunys - studionele - _pauline27 -
instagram
asteenmaulana
#kahfi
kahfi -
trisuci_27 - aydanurhaliza - exchickoshiyomi - shintaelevyn -
instagram
etikanadya
Baby Octopus :D morning, anteee! #baby #boy #handsome #cute #kyeopta #nephew #Averroes #Kahfi #Azhar #little_K #Bunda_Fani #Ayah_Hafizh #love #happy #instababy #baby_selfie #photogrid
cute - kyeopta - ayah_hafizh - love - baby_selfie - instababy - averroes - kahfi - baby - nephew - handsome - boy - photogrid - azhar - bunda_fani - little_k - happy -
suciatikasihani : Bawa kerumahku tik si kahfi @etikanadya
etikanadya : emoh lah ndak mbok bawa pulang :P @suciatikasihani
rezaardyan - nikenbaee - ammalian_ - suciatikasihani -
instagram
iunmutz
#Kahfi #MySoul #MyLove #MySon #Mujahid #PejuangShubuh #Baby #Boy #BabyBoy #Handsome #Awesome #December #InstaMagAndroid #InstaBaby #InstaDaily
boy - pejuangshubuh - mujahid - december - awesome - instababy - mylove - mysoul - instamagandroid - kahfi - myson - baby - babyboy - instadaily - handsome -
majake1108 - hunybunys - supah_nana55 - sigitpramudya -
instagram
achik89
#kahfi tomyam mnjdi destinasi mlm nie...๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„#
kahfi -
eypa92 - thecalashouse - culinnlin - _nuram1rah -
instagram
niisyalala
Perpaduan makanan Jepang, Sunda, dan makanan Rumah haha ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ #Luch #PRD #Hasna #Estu #TI14 #BashCamp #Tubagus #Kahfi
prd - hasna - tubagus - estu - kahfi - ti14 - luch - bashcamp -
willyanaalfesa - amandadwiyanigun - hasna1315 - alfimalia -
instagram
fakhri_nur
#Kahfi#cirendang
cirendang - kahfi -
fakhri_nur - jann_andini22 - yopalyudha - tedihpermana -
instagram
aidadalila__
Dajjal merupakan seorang manusia, yang telah ditangguhkan ajalnya . Dia diberi kelebihan oleh Allah untuk menguji keimanan manusia . ๎ˆ Makanan orang-orang beriman ketika Dajjal keluar nanti hanyalah tasbih (SubhanAllah) , tahmid (Alhamdulillah) , tahlil (La Ilaha Ilallah) dan takbir (Allahu Akbar) . ๎ˆSahabat bertanya , "Ya Rasulullah, kenyangkah ?" "Tidak . Manusia akhir zaman berzikir hanya sebagai cara untuk terus bersabar dengan lapar ." ๎ˆKita kena berpuasa sunat selalu sebab waktu Dajjal keluar nanti , kita boleh bertahan dengannya kerana dia memonopoli semua makanan atas muka bumi . ๎ˆAntara kelebihan-kelebihan yang Allah bagi dekat Dajjal : - Boleh menyuburkan tanaman . - Boleh turunkan hujan . - Menghidupkan yang dah mati .
umatakhirzaman - iman - akhirzaman - kahfi - dajjal - quran - akhirat -
aidadalila__ : Macam mana Dajjal nak keliling dunia cuma dalam masa 40 hari? Sempat ke? "Pergerakan Dajjal itu bagaikan hujan yang ditiup angin. Laju deh!" ๎ˆDajjal akan menjadi ketua dekat dunia ni. Semua pemerintahan nanti akan ada di bawahnya. Bila dia dah kuasai semua, dia akan mengaku yang dia tuhan. ๎ˆNanti , Dajjal akan suruh semua orang mengaku yang dia tu tuhan. Siapa yang mengaku, akan jatuh kafir, tapi dapat kemewahan dunia. Siapa tak mengaku, derita. ๎ˆHari pertama Dajjal dekat dunia = Setahun. Hari ke 2 = Sebulan. Hari ke 3 = Seminggu. Hari ke 4 sampai hari ke 40 = hari-hari biasa. ๎ˆDajjal ni penipu besar. Antara pengikutnya yang ramai adalah dikalangan kaum wanita dan kanak-kanak, kerana mereka mudah terpedaya.
aidadalila__ : Sabda Nabi SAW; ketika dajjal keluar, ikatlah anak dan isterimu di tiang pada rumah. Ini untuk mengelakkan mereka keluar dan terpedaya dengannya. ๎ˆ "Jika Dajjal keluar ketika aku masih hidup, aku akan bersama-sama dengan kamu semua untuk menentangnya." - Nabi Muhammad SAW - ๎ˆ Dajjal akan menghidupkan semula mak kita yang dah meninggal untuk menyakinkan kita yang dia tu tuhan. Sedangkan yang hidup itu hanyalah jelmaan syaitan! ๎ˆ "Jika kamu berjumpa dengan Dajjal, bacakanlah 10 ayat pertama dari surah al-Kahfi." - Nabi Muhammad SAW - Nabi dah pesan. Moh amalkan! ๎ˆ Semua pelusuk dunia akan diterokai oleh Dajjal, kecuali 2 tempat sahaja iaitu Makkah dan Madinah kerana dikawal ketat oleh Malaikat.
aidadalila__ : Waktu Dajjal keluar nanti, masing-masing kena lindungi diri sendiri. Takdak sapa boleh tolong dah waktu tu even seorang ibu nak tolong anak. ๎ˆ "Kalau kita menyorok dalam air, selamat dak dari Dajjal"? Kata Syeikh Zainul Asri, penguasaan Dajjal tu di darat, laut dan udara. Tak boleh lari. ๎ˆ "Dajjal takut dengan azan. Kalau dia buat benteng, dan waktu tu tengah azan, akan musnah benteng dia tu." - Syeikh Zainul Asri - ๎ˆ Dajjal akan buta matanya dan akan muncul perkataan 'Kaf Fa dengan Ra' dekat dahi dia setelah dia mengaku yang dia adalah tuhan. ๎ˆ Dajjal akan keluar bawa neraka dan syurga. Neraka yang dimaksudkan adalah kesengsaraan dan syurga adalah kebahagiaan. Neraka Dajjal sebenarnya adalah syurga dan Syurga Dajjal hakikatnya neraka..
aidadalila__ : Dajjal akan dibunuh oleh Nabi Isa a.s. selepas Dajjal berjaya tawan dunia selama 40 hari setelah dia keluar nanti. ๎ˆ Amalkan 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir surah al Kahfi, maka kamu akan terselamat daripada fitnah Dajjal. Ni hadis Nabi SAW. ๎ˆ Sabda Nabi SAW; "Hafal 10 ayat pertama daripada surah al Kahfi, maka kamu akan selamat daripada Dajjal." ๎ˆ "Yang paling aku takut melanda umatku di akhir zaman ialah huru hara yang dibawa oleh Dajjal." - Nabi Muhammad SAW - ๎ˆ Orang yang malas nak ambil tahu pasal Dajjal ni, mereka tak tahu betapa hebatnya huru hara yang akan dibawa oleh Dajjal nanti
aidadalila__ : #kahfi #akhirzaman #akhirat #quran #umatakhirzaman #dajjal #iman
norazlee105 : saya rasa klau dipikirkn logik akal 'bagai hujan ditolak angin' tu mksudnye kapal terbang @aidadalila__
aidadalila__ : Oh syukran :) jazakallahu kheir @norazlee105
fatimahazzzhrah : @farisaadibah
azrul_srx - raimiamirul - imyn_ibrahim - latipyusoh -
instagram
nfattin_93
Jom baca kahfi ๐Ÿ˜๐Ÿ’ช #reminder #Friday #kahfi
reminder - friday - kahfi -
71rass : ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
nengpoji - aanisyazwani - haza_love_fazrey - ezrinsofea -
instagram
ikhwahmeme
Jangan lupa tadabbur skali ya. ๐Ÿ‘Š #gag #troll #meme #Kahfi #jumaatosem #ikhwah #Quran #kucing #tolongbacaquranboleh
troll - meme - jumaatosem - quran - kahfi - kucing - gag - tolongbacaquranboleh - ikhwah -
funny.beautiful.cats : Amazing!
fadhilahaj - hafizah_wafi - huda_aliyah - jannah_aziz08 -
instagram
hanifmn
Kahfi jom! #aviary #vsco #VSCOcam #vscophile #vscojordan #vscomalaysia #ig_jordan #ig_kreatif #ig_malaysia #islam #karak #jordan #jumaah #kahfi #Kembara #Musafir
ig_jordan - ig_kreatif - musafir - jordan - kahfi - vsco - islam - ig_malaysia - jumaah - vscojordan - karak - vscophile - aviary - vscomalaysia - kembara - vscocam -
musajayy - shafiqdesired - najmiasyraf - mzr156 -
instagram
imtiaz_kmz
salam JUMAAT #kahfi#tiga sahabat #yellow mlaka!#red ganu!#turqoise kedah! combination of three states *MeGaDah!^^
turqoise - yellow - tiga - kahfi - red -
matsem96 : Warna asas..biru mrah kning..haha
imtiaz_kmz : hahha...well matsem...wana nii mzti ada. kalau tak mandomm!haahah...@matsem96
matsem96 : Haha...ya la 2 @imtiaz_kmz..
adielavnder - meyourz_arefifi - najdmi_arifin - farahyin -
instagram
syahmii_91
Weekly reminder ๐Ÿฐ #beproductive
kahfi - beproductive -
syahmii_91 : #kahfi
balqish_aqila - mdfaizamri - syahrul_azid - amir179 -
instagram
nadiahnashir
Weekend yg menyegarkan pabila awal pagi ditemani dgn set marine essence. #Sabun #marineessence #beautybar #syampoomarineessence makin mendapat tempat di hati ramai. Belum cuba, blom tau ;) Esok sesi mengepos kpd yg mengorder sblm.sesi jelajah kenduri kawen ^^ _Salam Jumaat-_ #Kahfi jgn lupa [= #jumaatkareem
marineessence - kahfi - sabun - jumaatkareem - syampoomarineessence - beautybar -
amzarhakim - sieput - azeemnasrul - eykha_salim -
instagram
martunusaw
Barangsiapa yang menghafal 10 ayat di awal surah Al-Kahfi niscaya Allah lindungi ia dari (fitnah) dajjal (HR. Muslim) Waktu untuk membaca Surah Al-Kahfi semenjak terbenam matahari di sore kamis sampai.terbenam matahari di sore Jum'ah #JumuahMubarak #Kahfi
jumuahmubarak - kahfi -
aghnialarastika - ikariapratiwi - hanixii -
instagram
iunmutz
#Kahfi #MySon #MyLove #MySoul #Mujahid #PejuangShubuh #Handsome #Awesome #Baby #Boy #BabyBoy #Playing #Desember #Pampers #InstaMagAndroid #InstaBaby #InstaDaily
pejuangshubuh - instamagandroid - awesome - instababy - mysoul - kahfi - baby - babyboy - instadaily - handsome - boy - mujahid - pampers - mylove - myson - desember - playing -
anissanies - katieurie_ - michelelesteluhu - hot_viviann -
instagram
iunmutz
#Kahfi #MyLove #MySon #MySoul #Mujahid #PejuangShubuh #Handsome #Awesome #InstaMagAndroid #InstaDaily #InstaBaby #Desember
pejuangshubuh - mujahid - instamagandroid - awesome - instababy - mylove - mysoul - kahfi - myson - desember - instadaily - handsome -
anissanies - roteirobaby -
instagram
iunmutz
Gemes main plastik sampe nangis.. XD #Kahfi #Baby #Boy #Handsome #Awesome #Desember #Night #Indonesia #InstaMagAndroid #Instadaily #InstaBaby
boy - instamagandroid - awesome - indonesia - instababy - kahfi - night - baby - desember - instadaily - handsome -
auliafrahesti : Lucuuuu bangett sih ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜
iunmutz : Kaya emaknya yaa lucunyaaa... Wkwkwkkk
auliafrahesti - sanjonass - yunn_yunn - michelelesteluhu -
instagram
iunmutz
#Kahfi #MySon #MyLove #MySoul #Mujahid #PejuangShubuh #Baby #Boy #BabyBoy #Handsome #Awesome #Desember #InstaBaby #InstaMagAndroid #InstaDaily
boy - pejuangshubuh - mujahid - instababy - awesome - instamagandroid - mylove - mysoul - kahfi - myson - baby - babyboy - instadaily - desember - handsome -
auliafrahesti - anissanies - thedakrblanzy - platonantonovich -
instagram
iunmutz
#Kahfi #Mujahid #PejuangShubuh #MySon #MySoul #MyLove #Baby #Boy #BabyBoy #Handsome #Awesome #Desember #InstaMagAndroid #InstaDaily #InstaBaby
boy - mujahid - instamagandroid - awesome - instababy - pejuangshubuh - mysoul - kahfi - myson - baby - babyboy - instadaily - handsome - desember - mylove -
auliafrahesti - anissanies - mygabbybaby - souzajannayna -
instagram
widya_wice
Jagoan bunda yang manja nya minta ampun sama bunda#kahfi arrayan fidyatama
kahfi -
riakhoiriah10 -
instagram
fatehmall
Mashaallah! Alhamdulillah jumpa lagi Jumaat yang penuh barokah! Siapa yang perlukan quran atau mahu hadiahkan kepada sesiapa? Boleh lah berfikir untuk dapatkan #quranpelangi ini:). Repost from @TopRankRepost #TopRankRepost @fatehmall Quran Pelangi. Cantik. Cumil. Colorful. RM45 Postage #percuma Contact asap: +60137134427 #sayajual #sayajualquran #quran #quranonline #awakkatmana #fatehmall #alhamdulillah #kahfi #friday #jumaat #assalamualaikum #bismillah #ilovequran #jumaat #kahfi #friday #tazkirah
bismillah - quran - friday - sayajualquran - ilovequran - percuma - fatehmall - kahfi - quranonline - sayajual - quranpelangi - alhamdulillah - assalamualaikum - toprankrepost - jumaat - tazkirah - awakkatmana -
faizedzahar - diyana_natasha - beautycaliph - simplykuficanvas -
instagram
akhi_budi
#Repost @mariberdakwah with @repostapp.โ€จใƒปใƒปใƒปโ€จ#jumaat #kahfi
jumaat - kahfi - repost -
vitaalichsan - iikuan - umarlorenzo - gadismonolog -
instagram
mariberdakwah
#jumaat #kahfi
jumaat - kahfi -
nurumaayroh - wanda.nurul.5 - amalpha3 - syaf_aqila -
instagram
hiedha_atix
Alhamdulillah sampe saat ini masih istiqomah dgn MANAQIB:-) Barokallahu #kahfi #muzammil #yasin #mulk #arrohman #waqi'ah #yasiin #alhajj
yasin - yasiin - arrohman - mulk - alhajj - kahfi - waqi - muzammil -
hiedha_atix - retno_puspa - dindatomtom - fauzia_18 -
instagram
Iconosquare feedback